onsdag, oktober 03, 2007

Regeringen borde ta sin Mats ur skolan

Det bär mig emot att som borgerlig väljare klanka ner på en minister i vår nya alliansregering, men jag måste vara uppriktig och säga vad jag tycker. Jag litar inte riktigt på Mats Odell. Min magkänsla säger mig att jag bör tvivla på hans uppriktighet? Det verkar som om han undanhåller något för mig så fort han öppnar munnen? Han har dessutom en nedlåtande besservisser-attityd som inte bara gör vänsterfolk förbannade.

Mats Odell är enligt mig också mycket opedagogisk. Han måste kunna förklara sig bättre, vad han ska göra, hur han ska göra det och framförallt varför han gör det. Det borde iofs fler ministrar än Odell tänka på.

Privatiseringen är en ideologisk betydande fråga inom svensk politik och därmed också en het potatis som borde hanterats av någon som innehar ett större förtroende hos hela svenska folket, någon med en ödmjukare framtoning och betydligt mer fingertoppskänsla.

Jag tycker att regeringen borde ta sin Mats ur skolan, men tyvärr har han en för stark ställning inom kristdemokraterna för att det ska vara sannolikt.

Andra artiklar i ämnet: DN, SvD, DN
Pingat på http://www.twingly.se/

Inga kommentarer: