lördag, oktober 27, 2007

Niklas Wykman får stående ovationer

Knäppte på 24:an strax före lunch. Niklas Wykman! Vilken härlig kille! Vilken otroligt bra talare. Äntligen en moderat politiker med hjärta som engagerar och berör mig. Han är enastående i sina vassa, påträngande men ändå ödmjuka och välriktade repliker. Han fick stående ovationer efter sitt tal på moderaternas partistämma i gävle. Moderata ungdomsförbundet har verkligen ett framtidsnamn i sin ordförande Niklas Wykman, den saken är helt säker.

Ärligt talat så kände jag inte till så mycket om MUF och Wykmans åsikter tidigare, men ju mer jag lyssnar desto mer fastnar jag för det han säger. Att han dessutom precis som jag vill förändra LAS gör ju inte saken sämre;)

Jag tror att Fredrik Reinfeldt i framtiden får passa sig noga så han inte blir marginaliserad av den unge, intelligente och retoriskt skicklige Wykman.

Läs också:
Inget gehör för ändrad arbetsrätt
"Som ideologisk vakthund har Muf blivit irrelevant"

www.twingly.se

Inga kommentarer: