lördag, september 15, 2007

Samtyckeskrav för sex

Ursäkta mig, jag är inte alls insatt i Miljöpartiets nya förslag om krav på samtycke för sex.

Vad innebär det? Hur ska det funka i praktiken? Hur ska samtycket bevisas? Ska man skriva kontrakt före varje sexakt eller räcker det nån gång per vecka, en gång om året eller räcker det med äktenskapsbevis? Måste man också verifiera start och stopptid i kontraktet? Hur ska man annars kunna bevisa att båda parter verkligen ville ha sex under hela den stunden som akten pågick.

Mannen kanske ville fortsätta i flera timmar medans kvinnan tyckte det kunde räcka med en timme. Eller tvärtom är kanske mer vanligt, kvinnan ville hålla på i flera timmar medans mannen inte klarade mer än några minuter ;)
Kan ingen ge mig nödvändiga instruktioner om detta så jag slipper riskera att få skaka galler i flera år :)

Efter en noggrant genomförd riskbedömning tror jag nog att jag får (fortsätta) nöja mig med "fröken höger" - det är iallafall fullständigt riskfritt... än så länge :)

Inga kommentarer: