söndag, september 09, 2007

Tillsammans lyfter vi Sverige

Efter att idag ha sett partiledarna i alliansen välkomna den nye partiledaren Jan Björklund (fp) hyser jag fortsatt hopp om framtiden. Jag är övertygad om att Jan Björklund kommer att smälta in i gänget på ett bra sätt. Någon större omläggning av Folkparitets politik kommer det heller inte att bli frågan om. Jan har under många år varit ledande i FP och därigenom haft stort inflytande i politiken.

Jan Björklund har varit ett utryck för den nya kravpolitiken inom Folkpartiet vilket stundvis har gjort mig oroad, men efter att jag följt partiets landsmöte har jag förstått att han faktiskt också har många sympatiska sidor som jag tror många kan komma att uppskatta i det framtida samarbetet.

Lars Leijonborg har trots att många inte trodde det klarat sitta stilla i båten utan att själviskt profilera sitt eget parti. Han såg sig som en del av laget och har kraftig medverkat till utvecklingen av alliansen och att regeringsskiftet 2006 blev en verklighet.

Tack Lars Leijonborg... och välkommen Jan Björklund !

Alliansen kommer 2010 att stå enade mot en allt mer splittrad vänsterkartell där Mona Sahlin tvingas att spreta mer åt höger i en närmast desperat förhoppning att fånga in borgerliga väljare.

Det är klart man känner framtidstro :)

Inga kommentarer: