söndag, november 04, 2007

Jag lider med moderaterna

Hoppas den här stormen lägger sig inom en snar framtid. Själv orkar jag inte läsa fler artiklar i ämnet. Kan bara konstatera att tidningar och annan media verkligen är på hugget när det gäller att hitta mer stoff som kan hålla igång drevet ett tag till. Förmodligen kommer det att bli fler historier.

Jag har också läst många bloggar i ämnet de senaste veckorna och skulle vilja säga att de flesta, till skillnad från övrig media, är någorlunda balanserade i frågan. De flesta inser att det media gör till moderat-skandaler skulle kunna drabba vilka partiföreträdare som helst.

Jag är lika kritisk mot media när det gäller socialdemokrater eller vänsterpartister som blir utsatta för den här typen av drev. Jag tyckte t.ex. att det gick alldeles för långt i Mona Sahlin- och Schyman-affären. Jag blev chockad av hur man vinklade Tsunami-katastrofen där Lars Danielsson till slut stod ensam skyldig till allt som gått snett. Givetvis ska man granska och rapportera om den här typen av händelser, men jag tycker all sans och balans helt har försvunnit. Det blir alldeles för stort i förhållande till annan rapportering. Det är ju som om det uppstått ett tredje världskrig. Man fokuserar också alldeles för mycket på personer i stället för rutiner som brustit. Man tvingar duktiga personer att avgå från sina befattningar och slår sig sedan för bröstet som om allt var löst.

Läs också:
Oron sprider sig inom moderaterna
M-kvinna: Man hade klarat sig bättre
SVD: Svart städhjälp hos Cederschiölds
DN: Svart städhjälp hos Cederschiölds
Oppositionen: "Moderater gör som de vill"

www.twingly.se

Inga kommentarer: