tisdag, november 06, 2007

Det var då ett evinnerligt gnällande

Alliansen har lyckats med sin jobbpolitik. Sverige går som tåget. Sysselsättningen ökar och arbetslösheten sjunker i rasande takt. Ungdomsarbetslösheten har minskat med över 20 000 personer på ett år. Alliansen har förmått bryta utanförskapet på ett sätt som många trodde var omöjligt. Sedan alliansregeringen tillträdde för ett år sedan har ungefär 400 personer om dagen fått ett jobb att gå till.

Det går extremt bra för sverige och det borde vi glädjas åt i stället för att gnälla på vad moderater gör på sin fritid. Men det klart... hittar man inga brister i den förda politiken så får man ju ta till något annat.

Läs också:
10 moderata statssekreterare har köpt svarta tjänster
"Det är pinsamt och upprörande"
Peter Eriksson om de svarta tjänsterna
Clase köpte svarta tjänster för 68 000
V föreslår delegation mot fusk
M-statssekreterare köper svart mest

www.twingly.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har helt rätt. Strunta i om ledande politiker fuskar och ljuger. Bara det blir lite fart (under galoscherna) så spelar det väl ingen roll att ingen lever som man lär. För vem bryr sig? Varför betala skatt alls om man är moderat och kan ta lagen i egna händer??

Kurt sa...

Helt rätt, själv rånar jag värdetransporter på fritiden, man måste ju ha något spännande att göra på fritiden också. Och jag skulle ju bli mycket upprörd om det kom journalister och rotade i, och ifrågasatte min fritidssysselsättning. Så jag förstår verkligen din upprördhet.

Anonym sa...

Så du menar att en politiker som sitter i regeringen fritt kan begå brott på sin fritid utan att det skulle ha någon effekt på dess plats i regeringen?

Du kanske till och med vill gå så långt att en politiker i regeringen som, hypotetiskt nu, blev dömd för mord visst kan sitta kvar i regeringen, men utföra sina sysslor från Kumlabunkern?

Politiker i riksdag och regering är folkvalda representanter. Vi väljare kräver mer av dem än av vanliga personer. Så är det. Dessa politiker har accepterat detta i och med att de ställt upp i val. Om de då inte kan acceptera att bli granskade för sina brottsliga göromål under och innan sin regerings- och riksdagsperiod så är det något som ligger dem i fatet.

Att försvara politiker som begår brott är korkat. Vi skapar då en stat med brottslighet i grunden.

Personligen vill jag ha ärliga politiker och anser att alla som begått brott under sin tid i riksdag och regering omedelbart skall gå.

Reinfelt borde också fundera på om han är rätt man för Statsministerposten.

Jag gillade Reinfeldt och jag var glad när Alliansen vann. Men idag är Moderaterna en bromskloss och Reinfeldt är inte en bra Statsminister. Han är ett skämt och skämmer ut Sverige.

Peppe sa...

anonym:
Jag vill också ha ärliga politiker. Jag vill också att våra folkvalda ska hålla sig inom lagens råmärken. Det jag reagerar mot är allt ältande. Det finns ju inga proportioner på eländet. Det pågår ju hur länge som helst. Jag tror du också förstår att det självklart inte bara är moderata politiker som gjort den här typen av saker under sitt liv. Det gäller givetvis alla partiföreträdare. Just nu är det moderaterna som hårdgranskas och därför verkar det som om moderater är större "fifflare" än andra. Hade kristdemokraterna varit det största regeringspartiet så hade man "hittat" fler fifflare där.

Politiker har ett viktigt förtroendeuppdrag och måste givetvis vara goda förebilder (både privat och i tjänsten) för att att inte vi väljare ska tappa förtroendet för dem. Det håller jag med om.

Men ändå viktigare, för mig, är hur de lyckas bedriva en politik som är bra för sverige, som är bra för mig och dig och alla andra.