torsdag, september 29, 2005

Vägning V. 39 - upp 1,5 kg

Idag hade vi möte igen med tjockisklubben på jobbet. Vi är 20 personer som gått samman för att försöka inspirera och motivera varandra att på olika sätt gå ned i vikt. Klubben har varit igång sedan ivåras och visat väldigt bra resultat för i stort sett alla deltagarna. Sista vägningen, innan vi gick på semester hade vi totalt gått ned drygt 30 kg om man slår ut det på alla deltagare. Vägningarna efter semesterperioden har dock varit sämre, med ganska många som enbart gått upp, men inte så förfärligt mycket.

Idag hade jag gått upp 1,5 kg sedan förra vägningen för två veckor sedan, vilket jag kände på mig eftersom jag unnat mig både det ena o det andra på Cypern. Nu är det två veckor kvar till nästa vägning och jag ska försöka komma igång med motionerandet (långa promenader)igen och framför allt förbättra mina mattider som är den stora boven till mina viktproblem.

Nu väger jag 127 kg vilket trots allt är bättre än de 134 kg som jag vägde när vi startade tjockisklubben. Man måste tänka positivt, jag kan flyga, jag är inte rädd...

Inga kommentarer: