söndag, oktober 23, 2005

Vägning V 42 - upp 1,4 kg

I tordags träffades vi i tjockisklubben efter en veckas förskjutning pga av älgjakten. Nu var det faktiskt många som hade gått ner. Rekordet slogs av PS som faktiskt gått ner hela 3 kg sedan förra vägningen för 3 veckor sedan. Till saken hör att han dessförinnan legat ganska stadigt på samma vikt, vilket gjorde oss alla förvånade. Han hade inte motionerat speciellt mycket mer än tidigare. Däremot hade han slarvat med maten senaste tiden, vilket kanske inte är så bra. Känns ju iofs skönt för mig, att man inte är ensam, även om jag tvärtom bara går upp i vikt när jag slarvar.

Jag hade återigen gått upp - 1,4 kg - till 128,4 kg.

Jag var inte så förvånad men det var pinsamt att behöva förklara mig inför gruppen. Visst är det roligt när chefen misslyckas, det tyckte nog de flesta, men med glimten i ögat givetvis.
Jag ska försöka komma igång med de rutinerna jag hade innan semestern. Då fungerade det bra, jag gick ned ca 1 kg per vecka, vilket är bra för mig. Inte för fort, utan stilla och långsamt, så att jag hinner med.
Då åt jag bättre på dagtid så att jag inte var så hungrig på kvällen och försökte åtminstonde komma mig ut på en promenad per vecka.

Jag ska försöka att under året få hit vår sjukgymnast på företagshälsovården. Tänkte att han ska få ha en föreläsning för oss i tjockisklubben om kost och motion, som han är expert på. Tror det behövs något sådant nu på hösten då det mesta känns lite besvärligare än på sommarhalvåret.

Inga kommentarer: