tisdag, oktober 11, 2005

Nu går vattnet

Hurra ! Nu har jag vatten igen. Idag var rörmokarn här och fixade felet. Vad skönt det är att ha ett normalt liv igen efter två dagar med vattendunkar och provisorisk toalett.

Det blir ingen vägning den här veckan. Halva personalen är på älgjakt så vi tar det nästa vecka istället. Tur var väl det för min del, eftersom jag fortfarande inte har fått nån ordning på mina mattider och överhuvudtaget vad jag stoppar mig.

Såg kommissionen ikväll. Måste säga att den blir bättre för varje avsnitt, även om det förmodligen är väldigt överdrivet och tillspetsat. Jag diggar Helge Skog, han är cool och utstrålar trygghet och förtroende.

Tack för nu...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Peppe!
Känner med dig vad avser vattenpumpar. Vi bodde på landet en period i vårt liv. Varje vinter frös hela skiten och då var det att hämta tvättvatten från åkerns djupa dräneringsbrunn och drickvatten från grannen som hade stor, djup "ytbrunn", som inte frös.
Kämpa på med vikten!

Peppe sa...

Tack för ditt medlidande. Det känns alltid skönt att få lite medhåll :)

Vikten är fortfarande ett stort problem, men jag hoppas komma igång nästa vecka. Undra hur många gånger man sagt det :)