måndag, maj 25, 2009

En lång dag

Äntligen hemma efter en ovanligt lång dag. Började jobba kl 06.00 och gick därifrån kl 21.00. Har varit och kommer vara en del övertid innan jag kan gå på semester. Som vanligt ligger alla deadlines i maj-juni. Samma visa varje år. Världens panik precis innan man går på semester.

Idag har jag gjort en lagefterlevnadskontroll efter alla konstens regler. Den som känner till hur det är att grotta ner sig i alla lagar, författningar och direktiv vet att det är ungefär det värsta man kan företa sig. Allra djävligast är kemikalielagstiftningen där EU och sverige verkar tävla om vem som kan producera flest lagar. Det är rena djungeln att sätta sig in i. Hänvisningar och övergångsregler utan dess like. Jag blir så trött. MEN... nu är jag äntligen klar.

Kikade på mina aktier. Gick några procent ner idag. Dock har jag just nu en värdeökning i min portfölj på drygt 12% sedan första köpen i höstas. Ganska ok trots allt, men hoppas på betydligt mer.

Den som lever får se :)

Inga kommentarer: