fredag, juli 20, 2007

Visby och Almedalsveckan

Det blev Visby och Almedalen även i år. Hyrde en fin 3:a alldeles utanför Östercentrum med allt man kunde önska sig. Det fanns kabeltv och dator med internet och Piano. Fick dessutom låna en cykel av den mycket trevliga tjejen som hyrde ut lägenheten så jag kunde känna mig lite nyttig genom att vissa dagar cykla ned till visby.

Första kvällen blev dock lite pinsam då jag "råkade" sitta sönder soffan i vardagsrummet. Som ni kanske vet vid det här laget är jag inte någon direkt fjäderlätt person varvid soffan gav med sig vid första sittningen och jag blev tvungen att ringa min hyresvärd redan efter några timmar. Hon skrattade gott och sa att det inte var någon fara eftersom soffan var gammal och dessutom var provisoriskt lagad sedan tidigare. Jag behövde inte känna dåligt samvete och hon skulle fixa någon som lagade soffan kommande dag.

Det var en härlig vecka där jag kunde ägna mig åt det jag är intresserad av... nämligen politik, varvat med avkopplande stunder i solen då den behagade lysa. Det blev iallafall två soldagar då jag kunde åka ut till stranden och bara ligga och gassa. Skönt !

Under politikerveckan är det givetvis mest politiker, lobbyister och journalister på plats, men jag tycker det verkar som om det blir fler och fler vanliga människor som liksom jag bara är där för att lyssna, lära och kanske till och med få möjlighet att framföra sina åsikter till personer som kan göra skillnad. Det är kul. Det är Demokrati.

Inga kommentarer: