lördag, april 18, 2009

Anders Borg förvärrar den ekonomiska krisen

Jag vill börja med att säga att jag har den största respekt för Anders Borg och hans kunnande. Hans ekonomiskpolitiska kompetens finns inte att hitta någon annanstans bland svenska politiker idag. Vare sig hos borgarna eller hos oppositionen.

Men vad fan håller han på med just nu? Hur utrycker sig karln? I snart sett varje uttalande kan vi se en djupt bedrövad och framförallt pessimistisk Borg som pratar om vargatider, den värsta situationen sedan 30-talet, detta är bara början osv osv… bla bla bla bla.

JAAA Anders Borg, vi vet att det är ekonomisk kris i Sverige och resten av världen. Vi vet också att det är den värsta krisen på länge. Vi vet också att den inte beror på din politik. MEN… det räcker med att säga det en gång… Vi HAR hört dig Anders Borg. Budskapet har nått fram. Förmodligen även till de som har stängt av allt vad hörapparater heter i syfte att försöka undgå all skit som kommer från mediahåll.

Samtidigt som Anders Borg målar upp den absolut värsta krisen i historien uppmanar han oss att konsumera mera. Hur fan rimmar detta? Menar han allvar? Ärligt talat så blir jag ursinnig på honom och hans (för stunden) urusla retorik.

Anders Borg och hans uttalanden spär bara på vår oro och därmed också den ekonomiska krisen.

Nu får det fanemej vara nog Anders Borg !

Du ska beskriva verkligheten, du ska ta fram sanningen, du ska göra det… utan att förvanska eller försköna… men du kan väl i jösse namn ge oss lite framtidstro. Ge oss ett litet hopp om en bättre framtid. Ge oss en signal om att ni har läget under kontroll, eller beskriv åtminstone det ni har gjort och det ni kommer att göra som någonting bra. Något som lockar mig till att våga plocka ut lite pengar från sparkontot och konsumera.

Varför? Varför, Anders Borg… ska jag använda en del av alla mina sparpengar till att konsumera? Finns det någon anledning för mig att göra det just nu? Finns det något i er politik som ger mig personliga fördelar att göra det just nu? Är det inte bättre att spara? Är det verkligen inte bättre att stapla pengarna på hög i dessa kristider?

Inga kommentarer: